onsdag 22 april 2009

4000:- fattigare...

I förrgår fick jag sååå ont i en tand, men kaxig som jag var på jobbet så sa jag att "det går över". Senare på kvällen trodde jag att jag hade öroninflammation.. Men nä då, efter lite övertalande från kollegor, bokade jag en akuttid igår hos käftis...
Och jajjomän tand eländet hade dött... nerverna alltså, och inflammerat dom omkring så det blev en rotfyllning och 4000kr fattigare.. Fy f-n så onödigt!! Och inte var det kul heller! Och inte blev man snygg.... Och inte kom det lägligt, så här efter semestern.. Nåja jag kan fortsätta hur länge som helst med hur onödigt det känns! Men då har jag en kollega S, som får lägga ut 15-20 000 per år, de senaste åren för sina stackars tänder.. Och då ska man kanske inte gnälla??
Men det var lite synd om mej i alla fall... :(

1 kommentar:

Ina sa...

Ajajaj. Låter inge vidare det där. Men hellre fyratusen fattigare än att behöva gå till bysmeden och dra tanden eller gå med värk som det var förr i tiden.